Ενημέρωση για την πρώτη διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, συνδυασμός "Για την Κοινότητα Μεσολογγίου"

Δελτίο τύπου

Βρεθήκαμε σήμερα στο Δημαρχείο, στην πρώτη διαβούλευση που έγινε για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου μας. Η ομάδα μελετητών μας ανέπτυξε το τι αποτελεί ένα τέτοιο σχέδιο και πως μπορεί να βοηθήσει τον Δήμο μας και μας εξήγησε την διαδικασία συμμετοχής μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.

Τα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι στρατηγικό σχέδιο για την κινητικότητα (δηλαδή θέματα κυκλοφορίας, ζητήματα λειτουργίας κινήσεων που αναπτύσσονται στην πόλη -π.χ. ανεφοδιασμός καταστημάτων, δρομολόγια αστικών ΚΤΕΛ, δρομολόγια απορριματοφόρων κλπ, θέματα κλιματικής αλλαγής, θέματα κοινωνικά-οικονομικά-χωροταξικά). 

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελούν πλεονέκτημα για τους Δήμους που τα διαθέτουν σε θέματα διεκδίκησης χρηματοδοτήσεων.

Βασικό στοιχείο των Σχεδίων αυτών είναι η συμμετοχή των αρχών, επιχειρήσεων, κοινωνικών ομάδων και φορέων μιας πόλης. Με ενδιαφέρον ακούσαμε και τους άλλους φορείς που ήρθαν: Τροχαία, Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία Δυτικής Στερεάς Ελλάδος, Σύλλογος Δρομέων, Ποδηλάτες, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΚΑΠΗ, Νοσοκομείο, Γυμνάσιο Αιτωλικού, Λύκειο Ευηνοχωρίου, Επιχειρήσεις εστίασης, Εμπορικός Σύλλογος, επιχειρηματίες εναλλακτικού τουρισμού.

Η τοποθέτησή μας και η συνεισφορά μας ήταν τα αποτελέσματα των 8 συναντήσεων γειτονιάς.

Τα προβλήματα που αναφέρθηκαν ήταν:

-Έλλειψη σύνδεσης παλιάς και νέας πόλης καθώς και του θαλάσσιου μετώπου

-Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο

-Η κυκλοφοριακή μελέτη είναι από το 2002 και δεν έχει επικαιροποιηθεί από τότε.

-Άναρχη στάθμευση

-Κακή οδοποιία

-Ελλιπείς, μη ασφαλείς ποδηλατόδρομοι

-Καταπάτηση κοινόχρηστων χώρων

-Δεν υπάρχει πρόβλεψη για ασφαλή μετάβαση των παιδιών στα σχολεία

-Δεν υπάρχει δίκτυο ποδηλατοδρόμων από Αγριλιά μέχρι Λιμάνι, από ΤΕΙ μέχρι Μεσόκαμπο.

-Δεν έχει εφαρμοστεί το σχέδιο πόλης και δεν έχουν γίνει οι τροποποιήσεις που χρειάζεται σε μερικά σημεία.

-Δεν υπάρχει επαρκής σήμανση

-Βασικές πλέον οδοί οι Παπαδιαμαντοπούλου/Ναυπάκτου/Αγίου Αθανασίου, οι οποίες οφείλουν να αποχαρακτηριστούν από περιφερειακές οδοί σε δημοτικές.

-Κακοτεχνία στις ράμπες για ΑΜΕΑ

Στα θετικά στοιχεία της πόλης: επίπεδη πόλη, κάθε σπίτι μέσο όρο δύο ποδήλατα, συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης το θαλάσσιο μέτωπο και η ύπαρξη περιφερειακών οδών.

Το μέλος της ομάδας, Σταυρούλα Τσακμακλή, κατέθεσε διάφορες προτάσεις που έχει κατά καιρούς δημοσιεύσει στον τοπικό τύπο για θέματα (ποδηλατοδρόμων, διαδρομών αστικών ΚΤΕΛ και mini bus, εναλλακτικές διαδρομές για μέσα μεταφοράς όπως άμαξα, γαϊτα). Τόνισε το γεγονός ότι η πόλη οφείλει να μελετηθεί συνολικά, λαμβάνοντας υπόψη και τα νέα οικιστικά σύνολα σε Καλονή, Βίγλα και την οδό Ναυπάκτου. Τις προτάσεις της μπορεί κάποιος να της βρει εδώ: https://tsakmakli.wordpress.com/ 

Αποθαρρυντική ήταν η απουσία της νυν δημοτικής αρχής και η μικρή προσέλευση δημοτικών συμβούλων (παρόντες ήταν οι κ.κ. Παπαδόπουλος, Διαμαντόπουλος).

Η διαδικασία διαβούλευσης μόλις ξεκίνησε. Εμείς θα είμαστε σε κάθε στάδιο της διαβούλευσης, διότι αναγνωρίζουμε την σημασία ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την κινητικότητα μας στην πόλη.

Αν έχετε παρατηρήσεις, προτάσεις, άποψη μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή να έρθετε στον χώρο σκέψης μας, κάθε Τετάρτη μετά τις 7 (πίσω από την Αγία Παρασκευή, στην πρώην αίθουσα του Συλλόγου Αιμοδοτών

"Για την Κοινότητα Μεσολογγίου"