Από το 2008 και το πρώτο πρωτάθλημα του Χάμιλτον με McLaren Mercedes έχουμε να ζήσουμε τέτοια περίοδο. Η F1 ξεκινά χωρίς να υπάρχει φαβορί για τον τίτλο.
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Τα φετινά μονοθέσια φέρουν φαρδύτερα ελαστικά και έχουν φαρδύτερα αμαξώματα. Επιπλέον επετράπη για πρώτη φορά η εξέλιξη των υβριδικών μηχανών από την εποχή (2014) που η F1 πέρασε στην υβριδική τεχνολογία. Είναι η πρώτη φορά στην 68χρονη ιστορία του θεσμού που γίνονται αλλαγές ώστε να καταστούν ταχύτερα τα μονοθέσια. Παραδοσιακά οι αλλαγές είχαν σα στόχο την επιβράδυνση τους.
Στόχος των φετινών αλλαγών είναι να κατασκευαστούν τα ταχύτερα μονοθέσια στην ιστορία του θεσμού. Κρίνοντας από τους χρόνους των δοκιμών εξέλιξης αυτό επετεύχθη και όχι μόνο. Τα νέα μονοθέσια έχουν πολύ πιο δραματική μορφή είναι αναμφίβολα πολύ πιο θεαματικά. Τολμώ να πω ότι η κίνησή τους είναι βίαια όπως πρέπει να είναι η κίνηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και δη μονοθεσίου F1.
Οι αλλαγές των κανονισμών όπως φάνηκε και στις δοκιμές εξέλιξης ανέτρεψαν πολλές ισορροπίες. Η Ferrari έχει φτιάξει ανταγωνιστικό μονοθέσιο και αρκετοί εκτιμούν ότι θα είναι σε θέση να κοντράρει φέτος στα ίσα τις Mercedes. Μη ξεχνάμε πως τα τελευταία 3 χρόνια τα ασημί βέλη πήραν 51 νίκες σε 59 αγώνες. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκο Ρόσμπεργκ αποχώρησε από την ενεργό δράση και φέτος στη θέση του βρίσκεται ο ταλαντούχος νεαρός Φινλανδός οδηγός, Βάλτερι Μπότας.
Ο Φελίπε Μάσα ανέβαλε την αποχώρησή του και θα οδηγεί φέτος για τη Williams.
Στη Ferrari o Κίμι Ράικονεν, ο τελευταίος πρωταθλητής με την Ιταλική ομάδα πίσω στο 2007, δείχνει ευτυχισμένος που έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο με σταθερό, σχεδόν βιδωμένο εμπρός μέρος όπως ο ίδιος το περιγράφει. Ο Ράικονεν έχει ένα ιδιαίτερο στυλ οδήγησης, μεταφέρει μεγάλη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής και βασίζεται πολύ στη σταθερότητα του εμπρός μέρους. Μια σταθερότητα που μέχρι ένα βαθμό οφείλεται στα κατά 25% φαρδύτερα ελαστικά της Pirelli. Ειδικά τα εμπρός ελαστικά είναι κατά 6cm φαρδύτερα.
Συνολικά οι αλλαγές διαστάσεων είναι: 2016 - 2017
Ελαστικά | Εμπρός | 245mm | 305mm |
Πίσω | 325mm | 405mm | |
Ανάρτηση | Μήκος | 1800mm | 2000mm |
Μπράτσα | +/- 5 μοίρες | +/- 10 μοίρες | |
Εμπρός πτέρυγα | Αεροτομή | 1650mm | 1800mm |
Πίσω πτέρυγα | Αεροτομή |
750mm πλάτος, 950mm ύψος |
950mm πλάτος, 800mm ύψος |
Διαχύτης | 125mm ύψος, 1000mm πλάτος, ξεκινά από τον πίσω άξονα | 175mm ύψος, 1050 mm πλάτος, ξεκινά 175mm εμπρός από τον πίσω άξονα | |
Σώμα | Πλάτος | 1400mm | 1600mm |
Βάρος | 702kg | 722kg |
Υβριδικές μηχανές
Τους ασκήθηκε σκληρή κριτική το 2014 που υιοθετήθηκαν αλλά θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται τουλάχιστον ως και το 2020. Το κόστος ενοικίασής τους για το 2017 πέφτει κατά 1 εκ. ευρώ το 2017 για τις ιδιωτικές ομάδες, και θα μειωθεί άλλα 3 εκ. ευρώ το 2018. Αυτή τη στιγμή κατασκευαστές υβριδικών μηχανών στη F1, υπάρχουν 4 (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda). Με στόχο να μειωθούν οι διαφορές ανάμεσα στις υβριδικές μηχανές των 4 κατασκευαστών άρθηκαν οι περιορισμοί στην εξέλιξη θα υπάρχει όμως ένα όριο στην πίεση των turbo. Επιπλέον κάθε οδηγός κατά τη διάρκεια της σεζόν έχει διαθέσιμες 4 υβριδικές μηχανές αντί για 5. Αυτό γίνεται στο πλαίσιο περιορισμού του κόστους. Αν κάποια ομάδα μείνει χωρίς υβριδική μηχανή (σ.σ: αυτό δε συμβαίνει φέτος) τότε ο κατασκευαστής που παρέχει μηχανές στις λιγότερες ομάδες είναι υποχρεωμένος να προμηθεύσει την ομάδα που έχει μείνει χωρίς μηχανή. Τέλος έχει αυξηθεί το όριο στροφών του θερμικού κινητήρα αλλά και η ένταση του ήχου.
Ομάδες – Οδηγοί F1 2017
Oμάδα | Μηχανή | Οδηγός | Οδηγός | Ελαστικά |
Μercedes | Μercedes | 44. Xάμιλτον | 77.Μπότας | Pirelli |
Red Bull | Renault | 3. Ρικιάρντο | 33.Φερστάπεν | Pirelli |
Ferrari | Ferrari | 5. Φέτελ | 7.Ράικονεν | Pirelli |
Force India | Mercedes | 11.Πέρεζ | 31. Οκόν | Pirelli |
Williams | Mercedes | 19. Μάσα | 18. Στρολ | Pirelli |
McLaren | Honda | 14.Αλόνσο | 2.Βαντούρν | Pirelli |
Toro Rosso | Renault | 26.Κβίατ | 55.Σάινθ | Pirelli |
Haas F1 | Ferrari | 8. Γκροζάν | 20.Μάγκνουσεν | Pirelli |
Renault | Renault | 27.Χούλκενμπεργκ | 30. Πάλμερ | Pirelli |
Sauber | Ferrari | 9. Έρικσον | 94.Βερλάιν | Pirelli |
Πρόγραμμα 20 αγώνων F1 2017
Μάρτιος
26/3 Αυστραλία
Απρίλιος
9/4 Κίνα
16/4 Μπαχρέιν (Πάσχα)
30/4 Ρωσία
Μάιος
14/5 Ισπανία
28/5 Μονακό
Ιούνιος
11/6 Καναδάς
25/6 Μπακού
Ιούλιος
9/7 Αυστρία
16/7 Βρετανία
30/7 Ουγγαρία
Αύγουστος
27/8 Βέλγιο
Σεπτέμβριος
3/9 Ιταλία
17/9 Σιγκαπούρη
Οκτώβριος
1/10 Μαλαισία
8/10 Ιαπωνία
22/10 ΗΠΑ
29/10 Μεξικό
Νοέμβριος
12/11 Βραζιλία
26/11 Άμπου Ντάμπι
Ferrari ή Mercedes;
Μονοσήμαντη απάντηση δεν υπάρχει, θεωρούμε βέβαιο ότι το βάθρο του πρώτου αγώνα θα έχει και ασημί και κόκκινο χρώμα. Άγνωστο όμως ποιο θα κυριαρχεί. Όλοι οι φίλαθλοι του σπορ μετά από επτά χρόνια απόλυτης κυριαρχίας των Red Bull και Mercedes έχουν ανάγκη μια μάχη, ένα αμφίρροπο πρωτάθλημα. Προφανώς το πρωτάθλημα δε θα κριθεί στο ξεκίνημά του, σίγουρα όμως παίζει ρόλο αν κάποιος έχει προβάδισμα εξαρχής. Ο Iceman πάντως ξεκαθάρισε πως μπορεί στο Άλμπερτ Παρκ να μη φανεί η πραγματική διαφορά δυναμικής των ομάδων αλλά να χρειαστεί να περιμένουμε έως και τον επόμενο αγώνα 9/4 στην Κίνα προτού ξεκαθαρίσει πλήρως η εικόνα.
Κυρίαρχο κατά την άποψή μας ρόλο φέτος θα παίξει ο ρυθμός εξέλιξης των μονοθεσίων.
Σταθερά την πρώτη χρονιά με σημαντικές αλλαγές κανονισμών υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης και η ομάδα που διαθέτει τους πόρους αλλά και την ευστοχία στις αλλαγές θα βρεθεί με πλεονέκτημα στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος από το Ιταλικό GP και μετά. Προσωπικά δε θεωρούμε ότι ο φετινός τίτλος θα είναι παιχνίδι για δυο, πιστεύουμε ότι στη διεκδίκηση θα βρεθεί και η Red Bull. Πολύ φοβόμαστε πως η διαφορά ανάμεσα στις 3 μεγάλες ομάδες και στις υπόλοιπες θα μεγαλώσει θεαματικά μέσα στη χρονιά λόγω οικονομικών δυνατοτήτων. Μόνο ερωτηματικό η McLaren, είναι άγνωστο πότε θα βρει τη λύση στα προβλήματα της υβριδικής της μηχανής η Honda. Άπαξ και συμβεί αυτό όμως η Βρετανική ομάδα θα έχει θεαματική βελτίωση.
Πηγή: www.newsauto.gr